Un véhicule est uniquement considéré comme 'non accidenté' si le vendeur est en mesure de fournir la preuve irréfutable que le véhicule n'a jamais subi de dégât (important) lors d'un accident.
Non accidenté, Occasion
CatégorieSportsCar
Date immatriculation01/1973
TransmissionBoîte manuelle
CarburantEssence
Kilométrage138 000 km
Puissance147 kW (200 Ch DIN)
Cylindrée3 003 ccm
Nombre de places4
Nombre de portes2/3
CouleurRouge
Nom de couleur constructeurVerona red
État du véhicule
Infos:
Sont considérés comme endommagés, les véhicules présentant d'importants dommages non réparés, causés p. ex. par un accident de la route, un incendie, la grêle, l'eau, des dommages au moteur ou à la transmission. Ceci n'inclut pas : 1.) l'usure normale ; 2.) les dommages mineurs ; 3.) un véhicule autrefois accidenté mais réparé depuis. En outre, un véhicule ne peut être considéré comme non accidenté que s'il n'a encore jamais subi de dégâts importants, à savoir tout dégât allant au-delà de dégâts mineurs (p. ex. éraflures de la peinture). Même si les dégâts ont été réparés correctement, le véhicule n'est plus considéré comme non accidenté. Enfin, par 'en état de rouler', on entend uniquement le fait que le véhicule est techniquement apte à rouler (aucun dégât moteur ou similaire). Cela ne porte pas sur des aspects de sécurité routière ni sur l'aptitude à circuler du véhicule.
occasion, Non accidenté
CatégorieCoupé Sport
AntriebsartMoteur à combustion interne
Équipements intérieursCuir partiel, Noir
Cylinder6
Équipements
Rear wheel drive
Sièges sport
Description du véhicule
Very rare 3.0 CSL Light weight. Tiner steel body and tiner front window. Hood, doors and decklid in aluminium. RHD made only in 500 example. Rare Veronared paint. Original Alpine turbine wheels 7x14. Petri 380 mm steering wheel. Scheel seats. One older repaint that stil look good. Last owner 1987-2021. Never been welded. Maching enginenumber.
This E9-generation BMW 3.0 CSL is a remarkably rare example of the stylish classic homologation special coupe, presented in the vibrant colour of Verona Red.
Under the bonnet sits the matching-numbers naturally aspirated 3.0-litre fuel-injected inline-six, producing around 197bhp and driving the rear wheels via a five-speed manual transmission.
This right-hand drive, UK-market 3.0 CSL is one of only 500 examples produced.
It was in long-term ownership for 33 years between 1987 and 2020, and during this time it received a full repaint in 2009 due to the detailing company damaging the paint when working on the car.
It is reported to have had four private owners in UK prior to its import to Sweden in 1994. It is currently registered in Sweden (EU). The car is now located in Eslöv, Sweden, and has been with the seller for two years.
The odometer displays 87,300 miles; however, this is not warranted but is believed to be accurate.
EQUIPMENT AND FEATURES
Introduced at the 1971 Geneva Motor Show, the 3.0 CSL was created to homologate the model for racing in the European Touring Car Championship.
The ‘L’ in the model designation stands for leicht (light), with a 200 kg weight loss achieved by manufacturing the body in thinner steel, using an aluminium bonnet, doors, and boot lid, and Perspex side windows, with much of the trim and sound proofing removed.
The 500 UK-market examples were not as light as their European counterparts due to the usually optional ‘City Package’ being fitted, which retained some of the interior conveniences, including electric windows, a standard front bumper, power steering, sound deadening, and the rear windscreen defroster.
This example is finished in the special-order hue of Verona Red with black ‘3.0 CSL’ side stripes and distinctive chrome wheel arches, over a black vinyl-trimmed interior punctuated by handsome wood trim on the dashboard, centre console, and door cards.
It rides on a set of 14-inch alloy wheels with painted black centres, shod in Falken Sincera tyres.
The factory specification includes a leather-trimmed three-spoke steering wheel, Scheel sports seats, heater and ventilation controls, a Pioneer cassette stereo, and a locking glove compartment.
The car will be accompanied by a spare wheel, a copy of a magazine feature on the vehicle, and the registration documents and handbooks.
Le message sera automatiquement traduit dans la langue du vendeur
Pour des raisons de sécurité, votre message sera révisé par automobile.fr et sera peut-être bloqué (notamment s'il est considéré comme du courrier indésirable) avant d'être transféré au vendeur. L'envoi de ce message marque votre accord. Pour plus d'informations, reportez-vous à notre politique de protection des données.