Un véhicule est uniquement considéré comme 'non accidenté' si le vendeur est en mesure de fournir la preuve irréfutable que le véhicule n'a jamais subi de dégât (important) lors d'un accident.
Non accidenté, Occasion
CatégorieSportsCar
Date immatriculation03/1954
TransmissionBoîte manuelle
CarburantEssence
Kilométrage8 000 km
Puissance110 kW (150 Ch DIN)
Cylindrée3 850 ccm
Nombre de places4
Nombre de portes2/3
CouleurRouge
État du véhicule
Infos:
Sont considérés comme endommagés, les véhicules présentant d'importants dommages non réparés, causés p. ex. par un accident de la route, un incendie, la grêle, l'eau, des dommages au moteur ou à la transmission. Ceci n'inclut pas : 1.) l'usure normale ; 2.) les dommages mineurs ; 3.) un véhicule autrefois accidenté mais réparé depuis. En outre, un véhicule ne peut être considéré comme non accidenté que s'il n'a encore jamais subi de dégâts importants, à savoir tout dégât allant au-delà de dégâts mineurs (p. ex. éraflures de la peinture). Même si les dégâts ont été réparés correctement, le véhicule n'est plus considéré comme non accidenté. Enfin, par 'en état de rouler', on entend uniquement le fait que le véhicule est techniquement apte à rouler (aucun dégât moteur ou similaire). Cela ne porte pas sur des aspects de sécurité routière ni sur l'aptitude à circuler du véhicule.
occasion, Non accidenté
CatégorieCoupé Sport, Voiture de collection
AntriebsartMoteur à combustion interne
Équipements intérieursCuir partiel, Autre
Description du véhicule
With the 1953 model year, the Bel Air name was introduced as the highest trim level. For 1954, the Bel Air stayed essentially the same, except for a revised grille, taillights and engine. The Bel Air shared only their front sheet metal. The roof, rear quarters and rear windows were unique for the Bel Air. With the missing B-pillar, the car is far more elegant with the windows rolled down than the lower trim levels. This example has been extensively restored before imported to Belgium. The car is sold with Belgian registration.
During the restoration, the car was completely stripped to bare metal and repainted red with a contrasting white roof. The paint is in great condition with no marks or flaws. All chrome was replaced or redone and is still in excellent condition. The wheels are also repainted and original hubcaps were installed.
Bel Air interiors had more chrome across the lower part of the dashboard, along with a deluxe Bel Air steering wheel with a full chrome horn ring and more carpeting. The chrome on the inside is still in great condition. The original radio is still in the car but not functional. A new radio was installed on the underside of the dashboard. The seats are redone with red velours and white vinyl inserts. All gauges work flawless.
Besides all the visual refurbishments, all mechanicals were redone too. The original manual three speed transmission has been rebuilt and shifts smooth and strong. The rear axle and suspension was also redone. The engine bay takes you back to the 1950’s. Everything was restored to original specifications. The engine block was repainted in the original color with the correct ‘Blue Flame’ decal on it. Even the air cleaner and coolant overflow are still the original ones!
Overall this is the nicest ’54 Bel Air for sale and ready to be enjoyed by the next owner!
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