Un véhicule est uniquement considéré comme 'non accidenté' si le vendeur est en mesure de fournir la preuve irréfutable que le véhicule n'a jamais subi de dégât (important) lors d'un accident.
Non accidenté, Occasion
CatégorieSportsCar
Date immatriculation07/1981
TransmissionBoîte automatique
CarburantEssence
Kilométrage92 712 km
Puissance232 kW (315 Ch DIN)
Cylindrée4 823 ccm
Nombre de places4
Nombre de portes2/3
Nombre de propriétaires du véhicule5
CouleurBleu Peinture métallisée
Nom de couleur constructeurCeleste blue
État du véhicule
Infos:
Sont considérés comme endommagés, les véhicules présentant d'importants dommages non réparés, causés p. ex. par un accident de la route, un incendie, la grêle, l'eau, des dommages au moteur ou à la transmission. Ceci n'inclut pas : 1.) l'usure normale ; 2.) les dommages mineurs ; 3.) un véhicule autrefois accidenté mais réparé depuis. En outre, un véhicule ne peut être considéré comme non accidenté que s'il n'a encore jamais subi de dégâts importants, à savoir tout dégât allant au-delà de dégâts mineurs (p. ex. éraflures de la peinture). Même si les dégâts ont été réparés correctement, le véhicule n'est plus considéré comme non accidenté. Enfin, par 'en état de rouler', on entend uniquement le fait que le véhicule est techniquement apte à rouler (aucun dégât moteur ou similaire). Cela ne porte pas sur des aspects de sécurité routière ni sur l'aptitude à circuler du véhicule.
occasion, Non accidenté
CatégorieCoupé Sport, Voiture de collection
OrigineÉdition UE
AntriebsartMoteur à combustion interne
Équipements intérieursTout cuir, Beige
Cylinder12
Équipements
Carnet d'entretien
Véhicule non-fumeur
Description du véhicule
Ferrari 400i Automatic
First registration 15.07.1981 Delivered new by Charles Pozzi Paris - France 1.306ex of the 400i were built between 1979 - 1985 Currently in luxembourgish registration 4.8L V12 with mechanical Bosch K-Jetronic injection 315HP / 232KW / 412NM 3-speed automatic transmission / RWD Extensive history from new with lots of invoices available Last technical control at 91.722 kms / no remarks 1 key / Switch off battery / 4 New tires Celeste blue with beige leather interior Matching colors, no rust Oldtimer vehicle, more than 40 years old, LEZ OK Last major service done in 2020 including engine oil and filters, spark plugs, gearbox oil, ... Complete overhauling of the brakes, injection system, air co, ... Invoice available for +23 000€
Ownership
1st french owner / 1981 - 2001 2nd french owner / 2001 - 2005 3rd french owner / 2005 - 2007 4th french owner / 2007 - 2008 5th luxembourgish owner / 2008 - 2024
Services
8 176 km / 28.08.1981 / Ferrari Pozzi
15 364 km / 19.04.1982 / Ferrari Pozzi
22 383 km / 30.07.1982 / Ferrari Pozzi
32 877 km / 03.04.1985 / Ferrari Pozzi
49 838 km / 03.07.1986 / Ferrari Pozzi
57 720 km / 07.10.1986 / Ferrari Pozzi
60 147 km / 21.07.1987 / Ferrari Pozzi
70 287 km / 16.03.1989 / Ferrari Pozzi
75 521 km / 26.06.2001 / Ferrari Pozzi
76 980 km / 09.04.2004 / Garage Lov' Auto
91 791 km / 09.11.2020 / Sampaio Automobiles
92 513 km / 27.06.2023 / L'officina
Story
Ferrari unveiled the 400i at the Turin Motor Show in November 1979. It arrived as the most expensive Ferrari available and joined a line up that initially comprised the 512 BB, the 308 GTB / GTS and the 308 GT4.
The 400i was the first production Ferrari to be equipped with fuel-injection; over the next couple of years, Ferrari also went on
to replace its carb-fed Flat 12 and V8-engined models (the BB and 308) in a similar fashion.
Ferrari was neither the first nor the last high end European manufacturer to make the switch to fuel-injection.
Porsche had begun to use the system for their production cars in 1972 while the likes of Mercedes-Benz and Maserati had done so way back in the 1950s.
By contrast, although Lamborghini and Aston Martin had already added injection systems to their cars sold in
the USA (and some other markets), they didn’t drop carburettors for their most potent variants until 1990.
Ferrari turned to Bosch to supply a suitable system; the German firm’s eponymous K-Jetronic installation was the benchmark in mechanical fuel-injection.
It gave a smoother power delivery, was easier to maintain and helped greatly when it came to reducing emissions.
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