Un véhicule est uniquement considéré comme 'non accidenté' si le vendeur est en mesure de fournir la preuve irréfutable que le véhicule n'a jamais subi de dégât (important) lors d'un accident.
Non accidenté, Occasion
CatégorieLimousine
Date immatriculation07/1960
TransmissionBoîte manuelle
CarburantEssence
Kilométrage112 000 km
Puissance118 kW (160 Ch DIN)
Cylindrée3 400 ccm
Nombre de places5
Nombre de portes4/5
Nombre de propriétaires du véhicule3
CouleurBlanc
Nom de couleur constructeurold english white
État du véhicule
Infos:
Sont considérés comme endommagés, les véhicules présentant d'importants dommages non réparés, causés p. ex. par un accident de la route, un incendie, la grêle, l'eau, des dommages au moteur ou à la transmission. Ceci n'inclut pas : 1.) l'usure normale ; 2.) les dommages mineurs ; 3.) un véhicule autrefois accidenté mais réparé depuis. En outre, un véhicule ne peut être considéré comme non accidenté que s'il n'a encore jamais subi de dégâts importants, à savoir tout dégât allant au-delà de dégâts mineurs (p. ex. éraflures de la peinture). Même si les dégâts ont été réparés correctement, le véhicule n'est plus considéré comme non accidenté. Enfin, par 'en état de rouler', on entend uniquement le fait que le véhicule est techniquement apte à rouler (aucun dégât moteur ou similaire). Cela ne porte pas sur des aspects de sécurité routière ni sur l'aptitude à circuler du véhicule.
occasion, Non accidenté
CatégorieBerline, Voiture de collection
Date de disponibilitéDans 1 jour après la commande
AntriebsartMoteur à combustion interne
Cylinder6
Équipements
Rear wheel drive
Description du véhicule
Make: Jaguar Model: MK1 3.4 MOD Color: White Year: 1959 First Registration: 1960 Fuel: Petrol Engine: 3442 CC Mileage: 68362 Chassis Number: S992400DN
1959 Jaguar MK1 in a 3.4-litre manual overdrive configuration, the most sought-after specification.The MK1 was Jaguar’s first small sports saloon and monocoque construction.One of the fastest saloon cars of its time, the MK1 became legendary after Formula 1 word Champion choose to drive an MK1 3.4 Jaguar as his daily transport. He would later lose his life while racing his MK1 against a 300SL gullwing on public roads, but that is another story.
The interior has many original elements. The factory steering wheel is replaced by a fine-looking aluminium andwood item, emphasizing the sporting nature of this saloon car. All four door panels are still wearing the original vinyl, the armrests have been retrimmed sometime. The seats have been reupholstered in the past. The leather is supple, and the seats offer good support. There are minor imperfections in the trim, but nothing that distracts from the interior’s appeal. The woodwork is in excellent original condition and has a lovely lustre. There is no veneer damage, and only barely noticeable varnish peelin The headliner has been renewed. The carpets are recent and in excellent shape. The gear knob is not original, and the rubber gaiter around the gear lever doesn’t fit properly in the gearbox cover. The door seals that are present are supple in good shape,some are missing. The instruments and switchgear are all of the correct specifications and are working. The engine is the original matching numbers 3.4 unit.original HD6 carburettors. The engine starts on the button and pulls strongly. There are no major leaks. The cooling system was overhauled, and new coolant hoses fitted. Both the gearbox and overdrive are good working. Brakes, suspension and bushes have all recently been serviced and replaced where necessary. New ball joint, rebuilt brake callipers, suspension frame bushes and wishbone bushed were fitted. Bodywork,the floors of the car are solid, the 4 jacking points are corroded and should be replaced. This is an easy repair and a very common on the MK1/2 jaguars. The exhaust is non-original, and a hole has rusted through the rear valance where the exhaust exits. Despite this, the condition of the bodyshell is actually rather sound overall. we checked the body careful and we expect about one weeks work to get it back to glory
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