Un véhicule est uniquement considéré comme 'non accidenté' si le vendeur est en mesure de fournir la preuve irréfutable que le véhicule n'a jamais subi de dégât (important) lors d'un accident.
Non accidenté, Occasion
CatégorieSportsCar
Date immatriculation08/1995
TransmissionBoîte manuelle
CarburantEssence
Kilométrage81 016 km
Puissance221 kW (300 Ch DIN)
Cylindrée3 746 ccm
Nombre de places2
Nombre de portes2/3
CouleurRouge
Nom de couleur constructeurindischrot
État du véhicule
Infos:
Sont considérés comme endommagés, les véhicules présentant d'importants dommages non réparés, causés p. ex. par un accident de la route, un incendie, la grêle, l'eau, des dommages au moteur ou à la transmission. Ceci n'inclut pas : 1.) l'usure normale ; 2.) les dommages mineurs ; 3.) un véhicule autrefois accidenté mais réparé depuis. En outre, un véhicule ne peut être considéré comme non accidenté que s'il n'a encore jamais subi de dégâts importants, à savoir tout dégât allant au-delà de dégâts mineurs (p. ex. éraflures de la peinture). Même si les dégâts ont été réparés correctement, le véhicule n'est plus considéré comme non accidenté. Enfin, par 'en état de rouler', on entend uniquement le fait que le véhicule est techniquement apte à rouler (aucun dégât moteur ou similaire). Cela ne porte pas sur des aspects de sécurité routière ni sur l'aptitude à circuler du véhicule.
occasion, Non accidenté
CatégorieCoupé Sport
Date de disponibilitéMaintenant
OrigineÉdition UE
AntriebsartMoteur à combustion interne
Équipements intérieursTout cuir, Noir
Équipements
ABS
Carnet d'entretien
Climatisation manuelle
Fermeture centralisée
Jantes alliage
Pack sport
Pneus été
Sièges sport
Suspension sport
Véhicule non-fumeur
Volant en cuir
Description du véhicule
RS. The two most important letters of the alphabet. Synonymous in the automotive industry as an abbreviation for the German word 'Rennsport' and adorning a series of legendary models throughout the ages. Above all from Porsche who used the name for the first time in 1973 when it launched one of its most iconic models under the name Carrera RS. The model that today is better known only as the '73 RS. For many years, Porsche was sparing with RS models, saving the name only for the most razor sharp models. In 1992, the 964 was born in RS form and was followed only 3 years later by its successor. The 993 Carrera RS. Shaped by the same ethos as previous RS models, the 993 RS showed the way through weight reduction and a suspension lifted from motorsport with the implementation of ball bearings wher bushing once was, roll bars and of course a different damping setup and a 300hp engine that was later an option on the regular car.
This car was sold new here in Sweden in 1996 in classic 'Indischrot'. A solid bright red color that appears to be slung over a low-slung body that rests on the iconic Speedline rims. The car is also adorned by the "large wing package" which gives the car a particularly aggressive appearance. Even by today's standards. Much is recognizable here from a 'regular' 993, but that is undeniably something positive. A simple and clean design that really puts the focus on function over form. It's only when you open the door that it starts to feel like real motorsport. The bucket seats from Recaro have received their backs in the same bright red color as the exterior and keep their passengers in a firm grip. Behind a half cage from Heigo along with a fire extinguisher. Back seats is overrated. Under the rear window, the car proudly bears its name in red. Turn your gaze forward and grab the MOMO steering wheel which should be very familiar to anyone familiar with RS and GT cars from this generation of Porsche. The dashboard is simple and only houses the five familiar gauges and AC. In the center console we wont find controls for sport mode nor a button for the exhaust system. This is a car that goes full-on. Always. Something that becomes obvious as soon as you start rolling. The flywheel seems to weigh the same as a carbon fiber hamster wheel. The whole package actually presents the same feeling and presents a completely unique experience on the road set against a 'normal' 993.
With a scant 81016km indicated, the car presents itself in wonderful condition and is extremely well documented.
Option codes: C09 - Swedish Market 197 - Stronger battery 459 - Strut bar 471 - Carrera RS Club Sport rear spoiler 573 - AC
Le message sera automatiquement traduit dans la langue du vendeur
Pour des raisons de sécurité, votre message sera révisé par automobile.fr et sera peut-être bloqué (notamment s'il est considéré comme du courrier indésirable) avant d'être transféré au vendeur. L'envoi de ce message marque votre accord. Pour plus d'informations, reportez-vous à notre politique de protection des données.