Un véhicule est uniquement considéré comme 'non accidenté' si le vendeur est en mesure de fournir la preuve irréfutable que le véhicule n'a jamais subi de dégât (important) lors d'un accident.
Non accidenté, Non conforme aux normes de sécurité, Occasion
CatégorieSportsCar
Date immatriculation01/1996
TransmissionBoîte manuelle
CarburantEssence
Kilométrage0 km
Puissance341 kW (464 Ch DIN)
Cylindrée3 600 ccm
Nombre de places2
Nombre de portes2/3
Nom de couleur constructeurSpeed Yellow
État du véhicule
Infos:
Sont considérés comme endommagés, les véhicules présentant d'importants dommages non réparés, causés p. ex. par un accident de la route, un incendie, la grêle, l'eau, des dommages au moteur ou à la transmission. Ceci n'inclut pas : 1.) l'usure normale ; 2.) les dommages mineurs ; 3.) un véhicule autrefois accidenté mais réparé depuis. En outre, un véhicule ne peut être considéré comme non accidenté que s'il n'a encore jamais subi de dégâts importants, à savoir tout dégât allant au-delà de dégâts mineurs (p. ex. éraflures de la peinture). Même si les dégâts ont été réparés correctement, le véhicule n'est plus considéré comme non accidenté. Enfin, par 'en état de rouler', on entend uniquement le fait que le véhicule est techniquement apte à rouler (aucun dégât moteur ou similaire). Cela ne porte pas sur des aspects de sécurité routière ni sur l'aptitude à circuler du véhicule.
occasion, Non accidenté, Non conforme aux normes de sécurité
CatégorieCoupé Sport
Date de disponibilitéMaintenant
OrigineÉdition UE
AntriebsartMoteur à combustion interne
Équipements intérieursTissu, Noir
Cylinder6
Équipements
ABS
Pas de climatisation
Rear wheel drive
Roue galette
Sièges sport
Système antipatinage
Description du véhicule
Approx 1150kg 463PS 634NM Painted 2024 (Speed Yellow) BOSCH Motorsport Race ABS (2024) 6-piston Brembo brakes w. 355mm discs Bilstein Motorsport chassi Full uniball GT/RS front uprights GT/RS bump steer Doors in kevlar and carbon GT2 EVO2 fenders with cooling intakes in carbon BBS magnesium wheels Sabelt 6-point (FIA 2029) BOSCH Motronik tuned by Sportech 6-speed sinter gearbox CUP gearing
EVO exhaust 3,6L Biturbo (964 block)
The mid-90s were a high-water mark for endurance racing. The factory teams participated with cars that are now iconic and have left their mark on many as the absolute most desirable thing in the automotive world. But in the same series where we found cars like the McLaren F1 GTR and Mercedes CLK-GTR, we also found private teams participating with everything from Dodge Vipers to Marcos. But not entirely unexpectedly, Porsche's 993 chassis was one of the strongest players in the class.
And that's exactly the kind of car we have here. Chassis #0107 was born as a slim 993 intended for this type of racing. Quite early in its life it got the look it has today. Something that was quite common at the time when it simply meant that you could have more chassis, more tires and yes...more simply. The car was used for racing in the GT class in its home in Hungary initially. Something that is documented today in newspaper clippings and stills from the time. Documents that really bring back memories. In 2020 the car was sold and then came to Sweden. Between 2022-2024 the car underwent renovation and updating to keep it ready and relevant for racing. The brake system was upgraded here with a control system from BOSCH Motorsport. The engine is based around a 3.6l 964 biturbo engine that delivers 463hp and 634nm. This is a modest mapping in a car that easily holds much more power. Both the chassis and drivetrain are built to handle more power.
Externally, the car is built in GT2 Evo2 specification with a carbon fiber splitter and air control in the front bumper. The side profile is dominated by the enormous fenders that are intended to house 13" wide rims with center bolt. Mounted today are BBS magnesium rims shod with slicks. Behind hide 355mm brakes from Brembo and damping from Bilstein Motorsport. Open the driver's door and you immediately realize the difference between a car that is prepared for track driving and a real race car. The door handle may be recognizable from other 993s, but after that it quickly becomes clear that everything you see and touch is there for a reason.
We are extremely proud to have the pleasure of offering this unique race car to the market. Ready to start the season!
THE CAR IS NOT STREET LEGAL AND IS ONLY INTENDED FOR TRACK USE
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